Rekord

Hej hej!
 
Igår blev turen till Matilda äntligen av ingen av oss var mer sjuka än vanligt.
Jag gick upp, gick till bussen åkte ner till stan, fick vänta i typ 20 minuter på nästa buss, tog den träffade matilda väntade på nästa buss som vi skulle ta till överby, när den kom hoppade vi på den och åkte i ca 10 minuter, han stannade släppte av oss och så stod det ej i trafik, så det visade sig att det var fel buss så bara att gå genom halva stan för att ta en annan buss så vi kunde komma till överby.
Vi hittade en buss som gick, vi väntade på den, äntligen kom vi fram till överby och vi käkade glass och gick sedan in en snabbis, kollade inte så mycker för det var sjukt varmt och matilda hade skoskav vi hittade sedan en buss som vi kunde ta halvvägs hem så den hoppade vi på.
För att komma hela vägen hem gick vi på en annan det tog så lång tid märkte vi när vi hade åkt en bit så vi hoppade av sprang på en annan, visade sig att det var fel, vi han märka det innan den körde iväg, så vi fick gå av och springa på nästa buss som gick hem till matilda. Efter det var vi äntligen hemma hos Matilda, antagligen har ni tappat räkningen om hur många bussar det blev men jag fick det till åtta stycken. Sedan skulle jag ta mig hem, kännde att jag var rätt trött på att åka buss men mamma kunde inte komma och hämta mig så matildas mamma var snäll körde ner mig till bussen och där tog jag en till buss som gick till rätt stad och för att komma hela vägen hem ännu en till buss. Nu är vi uppe i 10 bussar. 
När jag kommer hem och tänker lägga mig i soffan ovh inte röra mig ur fläcken kommer mamma och frågar om jag skulle kunna åka med henne och lämna bilen som skulle på service idag, och då sedan åka buss hem. 
Jaja vad gör man inte för mamma så lämande bilen och tog två bussar hem. 10 + 2 är 12 tolv bussar på en dag det hör inte till vanligheterna, inte för mig iaf.
 
Det var då min dag igår som bestod av att åka buss. Men vi skrattade mycket åt det jag och matilda. 
 
Idag har jag bara tänkt och slappa för att åter hämta mig lite efter veckan med kusinen och allt bussåkande. Har varit en sjukt rolig vecka och imorgon så ska vi till joanna för att fira att hon har blivit fjortis. 
Vet inte om jag har sagt att det är underbara joanna som har fixat den nya headern så det skulle bli lite sommrigare här ett tag fram över. Nu är verkligen sommaren här och nästa vecka blir det antagligen fallens dagar med matilda. super skojigt!
 
Nu är sommaren här också så sjukt skönt men har fortfarande inte badat, dåligt av mig men det har inte blivigt av men när bror min kommer hem så ska vi bada vill jag lova. 
Här bjuder jag på en bild från förra året super härlig dag med Amanda när vi fotade.
 
 Hope you like it, love E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0