♡ HELG ♡

Äntligen är det helg efter en vecka med plugg exakt varja deg efter skolan. 
 
Igår blev det ingen träning för jag har fruktansvärt ont i halsen så jag får ta det lite lugnt nu så jag kan komma tillbaka frisk och kry inför tävling om någon vecka och snart isshowsträning. 
Istället bakade jag lite och det blev ett recept från leila linholm. 

Leilas kladdkakemuffins

  • 1 tsk vaniljsocker
  • 2 dl strösocker
  • 2 ekologiska ägg
  • 50 g smör
  • 0.5 dl matolja
  • 1 dl ljus sirap
  • 1 dl kakao av bra kvalitet
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 dl vetemjöl
  • 1 nypa salt
  • 100 g mörk kvalitetschoklad 70%
  • Vispgrädde och färska bär till garnering
  1. Sätt ugnen på 175 grader.
  2. Vispa vaniljsocker, strösocker och ägg vitt och riktigt pösigt.
  3. Smält smöret, häll i matolja och sirap, blanda det med äggsmeten.
  4. Blanda kakao, bakpulver, vetemjöl och salt och vänd försiktigt ner det i smeten.
  5. Hacka chokladen och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten) och blanda den med smeten.
  6. Placera ut pappersformar i en muffinsplåt och fyll formarna till 2/3 med smet.
  7. Grädda muffinsen i mitten av ugnen i cirka 12 minuter. Muffinsen sjunker ihop i mitten när de tas ut. Låt svalna.
  8. Garnera kladdkakemuffinsen med en klick lättvispad grädde och färska bär.
och som den nutella älskaren som jag är la jag en klick nutella i varje muffins innan jag stöllde in dom i ugnen. 
 
Sen kom Moa en snabbis, kände att vi behövde prata lite och det va så hon kom hit och va här i kanske två två och en halv timma typ ;)
 
Idag ska jag bara sova och chilla och fokusera på ett bli frisk. 
 
Hope you like it, love E ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0